Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Ludwig von Mises napsal:

Náboženství, nejen jako církev, ale i jako filosofie, je, stejně jako ostatní projevy duchovního života, produktem lidské společenské spolupráce. Naše myšlení není v žádném případě individuální fenomén nezávislý na společenských vztazích a tradicích. Má společenský charakter už jen z toho důvodu, že sleduje metody myšlení, které vznikaly tisíciletým vývojem kooperace mezi nespočetnými skupinami.

Náboženství musí poskytnout odpovědi, když se člověk začne ptát, proč jsou bohatí a chudí, proč existuje násilí a nespravedlnost, válka a mír, nebo ho přinutí hledat odpovědi jinde. To by pro náboženství znamenalo ztrátu panství nad svými stoupenci a jejich duchem. Bez kontaktu se společenskou etikou je náboženství mrtvé

Dnes jsou takovými mrtvými náboženstvími islám a judaismus. Svým přívržencům nenabízí nic jiného než rituál. Jsou seznamem předepsaných modliteb a svátků, jídel, obřízky a tak dále, ale to je vše. Nenabízejí žádnou potravu pro mysl. Jediné, co učí, jsou formy a externí pravidla. Své přívržence uzamykají do klece z tradic, v níž se dá sotva dýchat, ale pro duši nemají žádné poselství. Potlačují ducha, místo aby ho pozvedaly. Po mnoho století se v islámu ani v židovství neobjevil žádný nový myšlenkový proud. Dnes je židovské náboženství právě takové, jako v době, kdy byl sepsán Talmud. Islám se nezměnil od doby, kdy se Arabové vydali na svou dobyvačnou výpravu. Jejich literatura a filosofie stále opakují staré myšlenky a neprorazily mimo okruh teologie. Člověk v nich marně hledá reformátory a hnutí, jaké západní křesťanství vyprodukovalo skoro v každém století. Udržují svou identitu pouze tím, že odmítají všechno cizí a „odlišné“ tradicionalismem a konzervatismem. Pouze tato nenávist ke všemu cizímu je čas od času vyprovokuje k velkým činům.

1 0
možnosti

L23u62d21ě18k 18T87o67n98d23r

15. 12. 2018 14:29

Myslím si, že příčina je někde úplně jinde. Důvod, proč pan Berrezouga píše své blogy je pravděpodobně velmi jednoduchý, triviální - a osobní.

Myslím si, že to souvisí s nedávným zatčením pražského imáma Samera Sehadeha, který je teď ve vyšetřovací vazbě pro podezření s napomáhání a šíření islámslého terorismu. (Alespoň to tak vypadá)

Pan Berrezouga začal psál své blogy v době, kdy policie zabavila knihu "Základy tauhídu" a obvinila vydavatele p. Sáňku z trestného činu. Spor se táhl několik roků. Na začátku letošního roku soud p.Sáňku osvobodil - a p.Berezouga přestal psát blogy, které po celou tu dobu vpsal a ve kterých ukazoval přívětivou, rozumnou tvář islámu. Odmlčel se.

Psát blogy začal opět ve chvíli, kdy byl v zahraničí zadržen uprchlý pražský imám Sehadeh a předán zpět do ČR k soudu. Dokud soud nerozhodne, bude pan Berrezopuga psát glogy, ve kterých bude ukazovat přívětivou, rozumnou tvář islámu. Až soud rozhodne, opět přestane psát.

0 1
možnosti

L13u39d61ě26k 15T91o49n90d47r

15. 12. 2018 18:09

Pane Chvátale, ten kdo prosazoval vydání knihy Základy Tauhídu, za kterou hrozilo vězení odpovědnému redaktorovi p.Sáňkovi, nebyl pan Sáňka, ale pan Hatem Berrezouga...

A pražká muslimská komunita je tak malá, že se pan Berrezouga zcela určitě i stýkal a mluvil se zatčeným imámem Samerem Sehadehem. A policie se určitě bude zajímat, s kým byl Sehadeh v kontaktu, o čem mluvili...

Tím vůbec nechci říct, že by měl pan Berrezouga něco společného se salafismem nebo islámským terorismem! To ne! Pan Berrezouga je jedním z mála muslimů, se kterým se dá mluvil. Ale určitě byl v hledáčku policie po celé ty roky vyšetřování Sáňky a "Základů Tauhídu". Stejně jako je teď vysoce pravděpodobné, že je v hledáčku policie v souvislosti se Sehadehem.

Proto si myslím, že tyto blogy píše pan Berrezouga primárně na svoji obranu a očistu svého štítu, aby nebyl spojován s "islamisty". Je to logické a lidsky pochopitelné. To jen my - čtenáři - očekáváme v naději víc, než tam je, nerbo než tam p.Berrezouga chtěl vložit. Očekáváme Berrezougu "reformátora", "spasitele", "nové světlo v islámu". Očekáváme, že pan Barrezouga bude něco jako muslimský "Jan Hus" - bojovník, reformátor... ale to možná čekáme zbytečně, ve falešné naději.

Pokud mám pravdu a motivem psaní blogů pro pana Berrezougu je jen to lidské "získání alibi", očistění se od možného nařčení... pak čekáme zbytečně a marníme čas. Protože nemůže naplnit očekávání, které ani nemínil naplnit.

A panu Hatemovi přeji upřímně z celého srdce, aby žil dál v klidu a míru svůj život v naší zemi, uprostřed nás, Čechů - bezvěrců, křesťanů.

1 0
možnosti
Foto

Taky je otázkou kdo je cílová skupina pro jeho články. Většina muslimů v ČR neumí česky, takže jich se jeho "reformace" ani nedotkne. Myslím, že by mohl napsat i arabskou verzi článků. Ale

0 0
možnosti
Foto

ale to by mu mohla přijít kvalifikovaná odpověď z arabského světa.

0 0
možnosti

Je to marné. Po roce 1900 se i v katolické církvi konečně rozvinulo kritické čtení bible. Začalo se rozlišovat mezi ideami a historickým ovlivněním. Zato si dnes západní kultura umanutě usmyslela, že bude číst Korán doslovně, protože to někteří fanatičtí extremisté dělají. Starý zákon je rovněž plný krvavých a nenávistných scén z dob obsazování Kanaánu. Historická archeologie však násilné podmanění nedokazuje. Nejspíš došlo na celkem pokojnou asimilaci příchozího židovského lidu s usedlým lidem. Nicméně heroicky ideologické líčení dějin mělo své dobové opodstatnění. Co by vám tedy měl pan Hatem odpovědět? Zameťte si před vlastním prahem.

0 1
možnosti
Foto

Můžete uvést nedoslovný výklad pro verš 9:29?

0 0
možnosti
Foto

Máte pravdu, jde o propagaci islámu

1 0
možnosti

Na každou ideologii stačí použít jednoduché měřítko - a to osobu jejího zakladatele nebo hlavního apologeta. Marx byl nenávistný člověk - a byl hlavní postavou nenávistné ideologie komunismu. Hitler byl psychicky narušený člověk - a byl hlavním představitelem nelidského nacismu. Co tedy dobrého mohl zplodit zlý, nenávistný a psychicky narušený Mohamed? Opět jen zlou, nenávistnou a protilidskou ideologii. Špatný strom totiž nenese dobré ovoce.

6 0
možnosti

Díky za blog,se zájmem jsem si přečetl , bo nejsem tak velký znalec islámské ideologie.R^

3 0
možnosti

Pane Burkerte,

přes všechnu snahu jsem nedokázal váš příspěvek souvisle přečíst. Ač se snažíte pomáhat si tučně či větším fontem psanými větami, neumíte jasně formulovat myšlenku a argumenty tak, aby spolu souvisely na větší ploše textu.

Váš příspěvek vyznívá spíše jako dopis, který jste psal panu Berrezougovi v přísně osobní debatě, bez přesahů pro ostatní čtenáře.

Na rozdíl od vás pan Berrezouga formulovat umí. Ponechme stranou jistou smutnou tendenci, kterou se jeho příspěvky ubírají patrně ve směru jeho životní zkušenosti, avšak uznejme, že je osobností inspirativní.

Problém pana Berrezougy je ten, že se k Islámu vyjadřuje jako k takovému, jaký by ho chtěl mít a ne k takovému, jaký je. Přesto si osvojil a - sám to uznává - evropskou umírněnost a argumentaci logikou a exaktními fakty.

Problém pana Burkerta je ten, že docela směšně bojuje proti Islámu přesným opakem postupů, které jsem uvedl výše.

2 1
možnosti
Foto

Pán Burget,

článok je v prvom rade o faktických otázkach, tak ako boli položené, či sa niekomu obsahovo alebo štylisticky páčia alebo nie. Ak niektorej nerozumiete, môžem ju vysvetliť polopatistickejšie. Aj keď nie som majster slova ako ním určite je pán Berrezouga. Nemuseli ste mi to pripomínať. To už je dávno známy fakt.

Neviem prečo pochybujete o tom, že považujem pána Berrezougu za osobnosť neinšpiratívnu. Považujem ho za osobu vysoko inšpiratívnu! Len poukazujem na to, že v ČR nik nerobí islamu väčšiu pozitívnu reklamu ako on.

Ja si nemyslím, že problém pána Berrezougu je ten, ktorý uvádzate. Len som si dovolil mu oponovať ak sa opakovane snaží verejnosti podsúvať, že islam je v poriadku. Nie je. Je ideovým zdrojom islamských teroristických útokov a mnohých ďalších ohavných vecí. A to problém myslím si je. Vy to ale za problém považovať nemusíte.

Ja proti islamu nebojujem. To islam chce bojovať. Proti inovercom. Ku ktorým patrím aj ja. A preto si dovolím na zvrátenosti islamu aj naďalej poukazovať. Bez ohľadu na to, či sa môj štýl niekomu páči alebo nie.

A ak Vám pripadajú moje články o islame a o tom, čo s nimi súvisí smiešne, nikto Vás ich predsa čítať nenúti.

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS