Úterý 25. února 2020, svátek má Liliana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 25. února 2020 Liliana

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L18u89d64ě82k 63T30o65n49d62r 3561272802375

Křesťané žijí v omylu. Křesťané si myslí, že rozdíl mezi křesťanstvím a islámem je jen v tom, že muslimové neuznávají křesťanské dogma o Ježíši jako "božím synu" a nevěří, že byl ukřižován. V tom, že je celý rozdíl. Jinak mají vše ostatní společné - víru ve stejného boha, ve stejné svaté knihy - Tóru a Evangelia (Starý a Nový zákon). Kromě dvou "drobných teologických rozdílů", jsou křesťané i muslimové bratři ve víře. V tomto přesvědčení je utvrzují i všechny křesťanské autority.

A v tom je i největší omyl křesťanů. A je to omyl zcela fatální, osudový...

0/0
16.1.2018 22:44

L18u21d31ě58k 58T37o23n66d38r 3771422852965

V dubnu jsem poslal tento mail:

Sent: Thursday, April 06, 2017 11:11 PM

To: 'praha@muslim.cz'; 'brno@muslim.cz'; 'info@islam.cz'

Subject: Korán, Tóra a Evangelia

Dobrý den, právě jsem dočetl Korán a vrtá mi hlavou jedna věc: v Koránu se na mnoha místech říká, že text Koránu je završením předcházejících poselství, která jsou obsaženy v Tóře a v Evangeliích. Tedy i muslimové uznávají řadu předcházející proroků a jejich poselství (Abrahám, Mojžíš, Ježíš...) a tedy, i muslimové uznávají Tóru a Evangelia.

Ale zároveň se tam říká, že židé a křesťané tato poselství zkreslili nebo pozměnili. Což chápu. Ale nechápu, co je tedy podle muslimů správná verze předchozích Božích poselství ??? V Koránu jsou uvedeny příběhy: Abrahámovo obětování syna, Mojžíšův zápas s faraonem, klanění zlatému teleti, Noe, Ježíšovo narození, uzdravování nemocných a "smrt" (nanebevzetí).

Možná jsem něco opomenul, ale v podstatě se Korán o více věcech z Tóry a Evangelií nezmiňuje. A to mi nedává smysl. To nechápu.

To je vše co muslimové z Tóry a Evangelií uznávají? A zbytek ne?

A jestli ano - kde najdu verze biblických poselství v té podobě, jak je uznávají dnešní muslimové ???

Nechci po vás žádný sáhodlouhý výklad a teologické pojednání. Stačí mi jen pouhý odkaz na to, kde najdu verze Tóry a Evangelií, které současní muslimové uznávají za věrohodné. To mi úplně stačí.

0/0
16.1.2018 22:51

L86u63d24ě55k 96T30o43n16d22r 3301302742955

O co mi jde? Uvedu příklad: Korán uvádí klanění zlatému teleti, ale vůbec neuvádí to, co s tímto příběhem souvisí - že Mojžíš přinesl od Boha to, čemu se říká "Desatero Božích přikázání", na kterých stojí Evropská civilizace. Korán se o tom nezmiňuje. Je tedy "Desatero" pro současné muslimy závazné? A nebo může být zpochybněno, protože Korán se výslovně zmiňuje pouze o předcházejících božích zákonech, které byly seslány Abrahámovi?

Nebo jiný příklad: Není pro mne důležité, jestli je narození nebo "smrt" (nanebevzetí) Ježíše popisováno tak nebo onak. Ale je podstatné, jestli jsou pro muslimy závazná Ježíšova slova, tak jak jsou v současných verzích Evangelií, nebo jestli je považují za nevěrohodné. Jeho slova jsou platná, nebo Bůh jeho poselství „zneplatnil“ Koránem? V tom je rozpor, který mi nedává smysl.

Znovu opakuji, že mi úplně postačí pouhý odkaz na verze Tóry a Evangelií, které současní muslimové považují za věrohodné.

Děkuji a přeji Vám šťastné dny.

Luděk Tondr

0/0
16.1.2018 22:53

L40u11d69ě42k 18T73o34n38d76r 3871292762855

From: Muslimská obec v Praze [mailto:praha@muslim.cz]

Sent: Sunday, April 09, 2017 11:48 AM

Dobrý den, posílám vám odpověď na váš mail. Napsal ji můj kolega, znalejší věci. V Koránu je velmi mnoho zmínek o Evangeliu, Tóře a také velmi mnoho zmínek o prorocích. Je tam i řada příběhů. Některé z nich jsou podrobnější (např. o proroku Josefovi, viz súra Júsuf) nebo jen krátké zmínky. Podrobnější výklad bývá i v komentáři ke Koránu

S pozdravem Vladimír Sáňka

Muslimská obec v Praze

Dobrý den, Původní verze Tóry a Evangelia, na které po nás chcete odkaz, se podle nás již dávno ztratily, a jejich skutečnou podobu tudíž neznáme. Víme o nich jen tolik, kolik nám prozradil Korán. Důvodem je - jak jste ve své zprávě správně uvedl – že islám nepovažuje za autentické to, co židé a křesťané již od doby proroka Mohameda (mír s ním) až do dnes prezentují jako Slovo Boží. Islám říká, že jediným Slovem Božím, o jehož ochranu se zaručil Bůh sám, je Korán, protože byl seslán jako poslední a završující Písmo, což znamená, že po něm nepřišlo ani nepřijde žádné další, které by případné chyby opravilo a vše uvedlo na pravou míru.

0/0
16.1.2018 22:58

L55u40d49ě78k 21T31o96n66d43r 3111352162595

V Koránu stojí (5:48): „A seslali jsme k tobě Písmo s pravdou, aby potvrdilo to, co již před ním bylo (sesláno) a jako svědka a soudce nad tím.“ Verš může být špatně pochopen díky nepřesnému Hrbkova překladu. Slovo muhejmin, které Hrbek přeložil jako ochránce, znamená svědek a soudce. Verš tedy znamená, že Korán (ve verši Písmo) je ve vztahu k tomu, co bylo sesláno před ním (Tóra a Evangelium) v pozici svědka a soudce: svědčí o tom, co z Tóry a Evangelia bylo zachováno v původní podobě, a co ne; a soudí (vydává a definuje přikázání a pravidla) v souladu s těmi částmi Tóry a Evangelia, které nebyly Koránem zrušeny. Jinak řečeno: Není třeba znát původní znění Tóry a Evangelia (podotýkám, že islám neuznává Evangelia tak, jak je prezentují křesťané, tzn. 4 různá vyprávění, nýbrž jedno jediné Evangelium, které nebylo vyprávěním o Ježíšovi (mír s ním), ale přímým Slovem Božím seslaným k němu), protože to, co je z původní Tóry a Evangelia pro nás podstatné, bylo zmíněno v Koránu. To, co nebylo zmíněno, buď není pro nás důležité, protože máme v Koránu něco podobného a lepšího, nebo bylo Koránem zrušeno.

0/0
16.1.2018 22:59

L96u47d31ě95k 90T11o83n61d96r 3221962952695

Desatero přikázání není zmíněno v Koránu jako takové, protože Mojžíš (mír s ním) podle nás neobdržel od Boha pouze deset přikázání, ale celou řadu nejrůznějších přikázání, o čemž Korán hovoří v několika místech, např. v tomto verši (7:145): „A napsali jsme pro něj (pro Mojžíše) na desky připomenutí o věcech všech i srozumitelný výklad všeho a řekli jsme: „Přidržuj se jich pevně a poruč lidu svému, aby si vzal z nich to nejlepší.““ Navíc v islámu máme něco, co se dá nazvat desaterem, ačkoliv to tak nenazýváme. Jde o deset nejdůležitějších a nejkomplexnějších přikázání v islámu, která jsou obsažená ve třech verších (6:151-153): „Řekni: Pojďte sem, abych vám sdělil to, co Pán váš vám zakázal: Nepřidružujte k Němu nic, buďte laskaví k rodičům, nezabíjejte z nedostatku děti své, My obdarujeme vás i je! Střezte se ohavností veřejných i tajných a nezabíjejte nikoho, koho Alláh vám zakázal zabít, leda podle práva! Toto vám uložil, snad to pochopíte! A nepřibližujte se k majetku sirotků jinak než v dobrém, dokud nedosáhnou dospělosti! Dávejte spravedlivé míry a váhy, My neukládáme duši břemeno žádné nad její síly! A když hovoříte, buďte spravedliví, i když se jedná o příbuzného! A dodržujte úmluvu s Alláhem! Toto vám uložil, snad si to vezmete k srdci! A toto je věru Má cesta přímá, následujte ji tedy a nenásledujte cesty jiné, jež by vás rozdělily a oddálily od cesty Jeho! Toto vám uložil, snad budete bohabojní!“

Neváhejte se na mě obrátit s případnými dalšími dotazy.

0/0
16.1.2018 22:59

J68a60r67a 19R75a93n78k 1201746129661

Zvlastni.....pokousela jsem se cist Vase povidani na zacatku Vaseho blogovani a bohuzel se to neda cist. Pan Hatem je velice inteligentni a takove jsou take jeho clanky, na zacatku jste ho vsichni obdivovali a najedou jste se pomilousovateli?:-/

0/0
5.1.2018 5:26
Foto

M42a18r97c76e39l 95B10u44r35k57e76r86t 5164803955280

Inteligencia je jedna vec a druhá vec je podsúvať čitateľom lož, či už úmyslene, alebo neúmyselne, že islam je reformovateľný. Vy tomu ale kľudne môžte veriť, lebo to tvrdí pán Hatem a on je inteligentný.

Ja jeho inteligenciu nespochybňujem, len som článkom poukázal na to, že svoje tvrdenie nevie vyargumentovať.

Škoda že ste nereagovali vecne.

Moje blogovanie nikoho čítať nenútim.

Ja som pána Berrezougu nikdy neobdivoval. Napriek tomu som na jeho pozitíva poukázal v predošlom článku.

0/0
5.1.2018 19:44

D91a33v58i28d 51C81e51c61h 6453977340344

Islam moze byt reformovatelny - do este horsej formy....

+2/0
4.1.2018 15:30

M40i37r49o31s44l64a62v 81K12u16l31h10a21v61ý 5709212911

Nemám potřebu se zastávat pana Hatema, byť jsem jej osobně poznal. Musíte si vzít k hodnocení všechny jeho články a pak teprve zjistíte, jak je ten poslední převratný. Důvody, proč nejde reformovat v Evropě jsou zcela jasně v článku popsané.

Základem snažení pana Berrezougy, tedy snaha reformovat středověké chápání islámu, navíc zatížené náplavou "učených" vylepšení po Mohamedově smrti, je výklad Koránu (při jeho znalosti staroarabštiny) bez dobově cílených veršů. Myslel si, že v klidných vodách evropských to půjde, ale nikdo se k němu nepřidal a naopak, za oprávněnou kritiku do vlastních řad mu bylo vyhrožováno smrtí.

Po mnohaletých zkušenostech s muslimy v Čechách (jejich napojení na SA je samo překážkou) a možná i jinde dospěl k poslednímu článku, za který není hoden ostré kritiky; lze mu jen popřát, aby se mu reforma na půdě sekulárního islámského státu podařila. Nemohu samozřejmě předvídat konečnou podobu, jen intuitivně tuším, že by, hlavně v záp. zemích, mohla být přínosná.

+1/0
4.1.2018 12:34
Foto

M73a60r37c78e75l 85B85u26r83k24e59r65t 5464413415710

Pán Kulhavý, Berrezougove ostatné hodnotenia, pozitíva, samozrejme do úvahy beriem. Oceňujem ich. Venoval som im záver predošlého článku; viď odkaz pod článkom ku ktorému diskutujete. Napriek tomu ale s jeho tvrdením, že islam je reformovateľný..., absolútne nesúhlasím a toto tvrdenie považujem za tak závažné, že som mu venoval článok.

0/0
4.1.2018 14:40

M74i13r96o18s54l52a51v 27K24u25l85h11a57v16ý 5899212401

Když půjdete do historie, byly tam docela úspěšné pokusy o reformu; pravda než je smetl radikální směr.

Po dobu alespoň dvou generací v sekulárním islámském státě je naděje, že by reforma mohla zakotvit. Samozřejmě by bylo nutno o takový stát pečovat (obrana) jako o vzácnou květinku.

Dělám si naděje, že by takový přesídli do Evropy, protože záp. státy, pokud nedojde k radikální změně politiky, spějí k občanské válce a stannému právu.

0/0
4.1.2018 22:44

L69u71d46ě95k 54T64o50n62d15r 3591492122255

Každý pokus o reformu islámu bude dříve nebo pozdějí smeten radikální interpretací ortodoxních muslimů, protože oni mají na své straně Korán a Mohameda. A to nevymažete ani nezměníte. Sekularizace je v jejích očích odpadlictví, popření islámu.

Myslím, že velmi dobře islám analyzoval Mansoor Maitah na svém blogu: https://maitah.blog.idnes.cz/

Ale přesto všechno si myslím, že existuje možnost, cesta, jak islám reformovat. Je to něco, o čem zatím nikdo ještě nemluvil.

4. ledna jsem tuto svoji představu napsal panu Berrezougovi a poslal na mailovou adresu hatemb@seznam.cz Zatím mi neodpověděl. Buď adresa nefunguje nebo je někde mimo. Zatím čekám. Mám času dost :-)

0/0
7.1.2018 18:39

P65e74t89r 37K46o57r72e12c46k31y 2193197643601

Nepodceňujte Čechy o islámu myslím mají jasno a měl i velikán české kultury Jan Werich.

+1/0
4.1.2018 12:10

J10o84s67e77f 34K48o35r75e68j94s 5759308488555

Jan Werich ?

0/0
4.1.2018 14:20

P55e48t91r 12K24o97r58e20c21k29y 2693417473371

Takže vy chcete vědět co si myslím o nacistech ano? Řeknu Vám to kulantně, připomínaji mi mohamedány. Ti také příjdou k Vám domu a nejdříve se tváří mile, ale pak vám zakáží jitrničky, pivo a děvčatům sukně. A vy ani nevíte jak, octnete se v mešitě a musíte se modlit k alahovi, aby vás nekamenovali.

Jan Werich v rozhovoru pro rozhlas 23.září 1938

0/0
4.1.2018 17:15

J33o49s37e85f 88K14o50r77e47j81s 5259638898895

http://manipulatori.cz/hoax-werich-islamofob/

+1/0
4.1.2018 17:26

P15e94t61r 26K19o26r56e96c39k16y 2933667113891

jestli je to hoax to jsem nezkoumal a věřím,že neni

0/0
4.1.2018 17:32
Foto

F72i48l17i91p 10V97a52j29d66í88k 8403446150771

No tak evidentně to je hoax, když i Rozhlas řek, že to je hoax... to že je islám špatný ještě neznamená, že cokoliv co je proti islámu je nutně pravda.

0/0
4.1.2018 18:33

P11e19t85r 60K18o68r14e26c66k53y 2323307793351

Vlastní zkušenost je nade vše a tu si podržím, tak jako vy své sympatie k islámu...

0/0
4.1.2018 18:43

J20o30s90e32f 12K60o14r97e73j32s 5629908468855

Jsem zvědavej, co Vám Filip Vajdík na ty sympatie k islámu řekne, zatím jsem ho tady viděl tepat prakticky jenom do islámu :-). Nechápu, jak jste na to z jeho příspěvku přišel, není tam ani náznak nějakých sympatií.

A v případě Jana Wericha jde jednoznačně o hoax, to není otázka vaší víry nebo životní zkušenosti, to je tázka faktů.

0/0
4.1.2018 19:45
Foto

M37a71r84c73e21l 77B95u29r30k43e58r41t 5844553805630

Pán Korecký, Čechov vôbec nepodceňujem. A čo sa týka tvrdenia, že o islame majú jasno, potom je prekvapujúce, že tak veľké percento Čechov napriek tomu lajkuje článok, ktorý podsúva, že islam je reformovateľný, teda že mu stačí dať len novú masku alebo formu a prestane byť pre svet strašiakom a ideovým zdrojom islamských teroristických útokov. Mimochodom, Vy tomu veríte?

0/0
4.1.2018 14:50

J69o79s27e26f 19K46o97r18e41j54s 5729138448625

Velké procento Čechů, to poznáte podle karmy ? Statisticky to bude nula nula nic. Osobně čtu zmiňovaného autora docela rád.

0/0
4.1.2018 15:13
Foto

M97a26r31c28e88l 94B67u57r19k12e39r89t 5104573735700

Karma článku a lajky na diskusné príspevky sú určitým ukazovateľom.

U článkov, ktoré ľudia považujú za voloviny, sotva budú klikať na karmu. Nosnému tvrdeniu článku: že islam je reformovateľný, kliklo na karmu dosť veľké percento čitateľov. Túto vzorku respondentov by som nepodceňoval tak ako ju podceňujete Vy.

P.S.: Otázka neznela, či zmieňovaného autora čítate rád, alebo nerád.

0/0
4.1.2018 15:48

J74o58s26e19f 62K82o72r29e76j89s 5739768428665

Já vím že nezněla, ale naznačuji Vám tím, že důvody, proč lidi články karmují zdaleka nesouvisí jen s obsahem blogu ( v rovině souhlasím / nesouhlasím).

Hatem Berrezouga má kultivovaný projev, jeho manžeka je Češka, nevymezuje se proti tzv. našim zvykům, naopak se vymezuje proti jiným představitelúm islámu v Čr nebo proti tzv. neziskovkám, žije tu dvacel let, článek je v pozitivním duchu atd.To mu dává základ pro solidní karmu.

Celkový počet přečtení kolem 3600, kolik z nich dalo asi tak karmu ? I kdyby to bylo 3000, tak to není nic ( statisticky).

PS, Z mé strany nejde o podceňování nebo přeceňování, mě téma "Reformovatelnost islámu" a názor Čechů na něj příliš nezajímá, zaujala mě tato část...

tak značné percento reprezentatívnej vzorky Čechov, resp. čitateľov najpopulárnejšieho blogového portálu v Čechách, mu jednoducho verí.

Zdroj: https://marcelburkert.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=641878

Názor na reformovatelnost islámu je u Čechů stejný jako názor na islám samotný a když budete chtít vidět nějaký reprezentativní vzorek, tak se podívejte na výsledek voleb, nebo na karmu jakéhokoliv blogu zaměřeného proti islámu či muslimům. Nejde pod 40% bez ohledu na obsah samotného blogu.

0/0
4.1.2018 16:59
Foto

M15a91r83c66e44l 41B19u65r66k85e95r22t 5694253865280

- Ja mám tiež obľúbených blogerov, ktorým klikám na karmu, ale ak napíšu niečo, čo si nevedia obhájiť, tak vtedy im na karmu jednoducho nekliknem. A ak by v nejakom článku v nejakej závažnej otázke ľudí zavádzali, alebo podsúvali im nezmysly alebo nelogické veci, bol by som na nich veľmi kritický, zvlášť ak by išlo o mojich priateľov.

- Už som to tu spomínal, Berrezougove pozitíva oceňujem. Venoval som im záver predošlého článku; viď odkaz pod článkom ku ktorému diskutujete. Napriek tomu ale s jeho propagáciou islamu, že tento je reformovateľný, absolútne nesúhlasím, lebo stojí na vode.

- Jeho článok sa síce môže mnohým javiť v pozitívnom duchu, ale islam, ktorý sa Berrezouga snaží lakovať do ružova, pozitívny duch rozhodne nemá. Na tom sa asi zhodneme.

- 3.000 z 3.600 predstavuje teda značne vysoké percento.

- Veď som to napísal aj v článku, že ak by ktokoľvek iný napísal taký nezmysel, že islam je reformovateľný, tak by to ľudia považovali za tragikomické. Ale ak to napíše Hatem Berrezouga, a súčasne to zabalí do pozlátka, tak ľudia mu klikajú na karmu akoby odrazu súdnosť stratili .

0/−1
4.1.2018 21:36

P46e49t44r 69K78o24r85e34c10k25y 2523127513981

Ne ,nevěřím .....

+1/0
4.1.2018 17:17

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz