Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Piváreň Bernard pri Lýceu – S ukrajinskou stužkou radšej nevstupovať.

Aby ste náhodou nedopadli tak ako ja. A aj keď len malá časť stálych zákazníkov tejto bratislavskej pivárne fandí ruskej propagande,

k týmto ale patrí tamojší čašník Martin; aspoň podľa toho, ako sa vyfarbil v piatok 29.4.2022.

Keby sa to, čo sa v ten deň udialo v bratislavskej pivárni, udialo v pivárni niekde v Rusku, tak by to bolo pochopiteľné, tam by som si s ukrajinskou stužkou na hrudi ísť do krčmy nedovolil, bolo by to príliš veľké riziko. Život by som neriskoval. Ale žeby niekto na Slovensku! a dokonca čašník! vyhadzoval na základe pripnutej ukrajinskej stužky! z podniku svojho klienta v čase, keď Rusko už 3. mesiac bombarduje Ukrajinu, tak to už je teda riadne cez čiaru. Také niečo je v civilizovanej krajine neakceptovateľné. To už je príliš silná káva. Nehovoriac o tom, aké obrovské množstvo ukrajinských vojakov padlo v 2. svetovej vojne pri oslobodzovaní Bratislavy a vôbec Slovenska od náckov. Od skutočných náckov, ktorých dnešní ideoví pokračovaelia sedia v Kremli, resp. zbabelo v bunkri pod Uralom trasúci sa o svoje životy, aj keď ničia iné, a dúfajúc pri tom, že Boh neexistuje.

Do tejto útulnej malej pivárne v centre Bratislavy (Konventná 19, pri Hodžovom námestí) som začal chodiť nepravidelne zhruba pred 10 rokmi. Zvykol som sa v nej zastaviť zhruba raz do týždňa na ceste z práce. So službami som bol vždy spokojný. Za ten čas som v nej videl viaceré známe osobnosti; (v poslednom období takmer vôbec). Zoznámil som sa tam s viacerými sympatickými ľuďmi a do slovného konfliktu som sa tam za ten čas dostal 2 krát a oba prípady sa stali v poslednom období – po tom, čo Rusko 24.2.2022 napadlo Ukrajinu.

K prvému konfliktu došlo so sedemdesiatnikom Milanom a to v druhej polke marca 2022.

Sedel som v tzv. „malom Kremli“ - takto miestni štamgasti nazvali pár týždňov po vypuknutí vojny na Ukrajine tú časť pivárne, ktorá je od vstupných dverí v rohu naľavo. Všimli si totiž, že tí, ktorí tam zvyknú sedávať, priamo, alebo nepriamo ospravedlňujú ruskú agresiu voči Ukrajine, resp. ju neoznačujú ako agresiu, ale ako konflikt medzi USA a Ruskom... V tom „sektore“ som ale v poslednom čase zvykol sedávať aj ja, lebo tam sedával môj kamarát Julo s ktorým som si rozumel najviac a to nie len v téme ruskej agresie. Ale so všetkými, čo v tomto sektore sedávajú, až na spomínaného Milana, sa dalo kultivovane rozprávať aj na tému vojny na Ukrajine.

Spočiatku som sa do debát na túto tému nezapájal; len som počúval v podstate vyložene proruské názory Milana, Jozefa a Ivana. Mňa sa na názor neopýtali a tak som bol ticho. Takto to bolo pri prvom posedení od vypuknutia vojny na Ukrajine, ktorého som sa v „malom Kremli“ zúčastnil. Julo prítomný nebol.

Pri druhom posedení, o týždeň neskôr, som znovu len počúval a popíjal pivo. Julo si od nás odsadol. Sofistifikované ospravedlňovanie ruskej agresie ako napr., že Rusko bolo k útoku donútené... (zlým Západom...), Krym patrí Rusku..., na východe Ukrajiny páchali ukrajinskí náckovia genocídu na rusky hovoriacich občanoch..., bolo sem tam prelínané otázkami: „Ako je možné, že dva slovanské národy sa vraždia!?“... (akoby ani nebola pravda, že silný slovanský brat brutálne napadol svoju slabšiu slovanskú sestru), alebo: „Kde je pravda??? keď informácie môžeme čerpať iba z neobjektívnych médií?“... (aj keď oni sami za pravdu dosť nápadne považovali v podstate iba to, čo hovoria „objektívne“ ruské médiá, resp. ruská propaganda). Tie otázky mi pripadali ako povinné, aby celá tá debata nevyznievala až príliš prorusky.

Dokázal som to počúvať a nič nepovedať pol hodinu. Keď sa začala preberať potreba denacifikácie Ukrajiny... vo vhodnej chvíli som poznamenal: „Nuž, podľa môjho názoru je potrebné v 1. rade denacifikovať Kremeľ“. Milana skoro vystrelo. Dva krát som mu tú vetu musel zopakovať. Sám ma k tomu vyzval, aby sa uistil, že nesrandujem a či naozaj dobre počul to, čo som povedal. Milan bol zhrozený a povedal, že si o mne doposiaľ myslel, že som rozumný človek. Jozef napomínal Milana, nech mi neskáče do reči a nech nezvyšuje hlas. Jozef vystupoval veľmi kultivovane a rešpektoval, podobne ako aj Ivan, moje názory, aj keď s nimi nesúhlasili.

K tretiemu posedeniu, v cca tej istej zostave, prišlo v prvej polke apríla 2022. Prvý krát som mal pri posedení na košeli pripnutú stužku vo farbách ukrajinskej zástavy. Nikto mi to ani náznakom nevytkol. Bol prítomný aj Julo. Ivan chýbal. Jožko mi pripadal, že oproti prvému posedeniu už nebol tak názorovo vyhranený v prospech ruskej propagandy. Za to Milan, na jej základe, po tom, čo som sa zapojil do debaty faktickou poznámkou, skoro explodoval... Povedal som, že: Putin iba vykráda hitlerovskú propagandu a Milanovi som pri tom pripomenul, že len vďaka americkej demokracii, ktorú tak silno odsudzuje, až nenávidí, môže dnes otvorene vyjadrovať svoje protiamerické názory. Na to na mňa zvýšeným hlasom spustil slovný ruský guľomet. Jozef počas toho odišiel a Julo si presadol inam. Keď Milan začal už kričať, odsadol som si aj ja. Vraj som zbabelo ušiel..., poznamenal. Toľko k prvému konfliktu. K tomu menšiemu.

Základom druhého z dvoch konfliktov bol síce Milan, ale

konflikt sa odohral medzi mnou a čašníkom Martinom; resp. naopak. Stalo sa tak 29. apríla 2022 a tento deň bol mojou poslednou návštevou v tejto pivárni; ibaže by sa čašník ospravedlnil, ale niečo také si neviem predstaviť a ani to neočakávam a nepotrebujem.

Toho dňa sme sedeli v malom Kremli pri stole ja a Julo a pri vedľajšom stole sedel Milan s Vladom. Keď Vlado odišiel tak Milan ostal sám a chtiac-nechtiac sa započúval do rozhovoru, ktorý som viedol s Julom. Hovorili sme o mojom článku „Eduard Chmelár – prvotriedny obhajca Putina a jeho zločinov.“ Milan nevydržal a zapojil sa. Dal Julovi otázku, či s článkom súhlasí a Julo odpovedal, že v podstate áno. Dokonca dodal, že v článku som mohol zvoliť aj tvrdší jazyk. Milan začal zvyšovať hlas a zvýšil som ho aj ja a tiež Julo. Odmietal som už totiž nechať si Milanom skákať do reči. Čašník nás všetkých troch napomenul, že sme hluční, a aby sme sa prestali rozprávať o vojne na Ukrajine a rozprávali sa o príjemných, aktuálnych veciach. A stalo sa. Povedal som mu len, že vojna na Ukrajine je aktuálna vec. Týmto naša debata o vojne skončila a ja som čašníka ešte ocenil, že je nielen dobrý čašník ale aj psychológ, mediátor. A myslel som to úprimne. Neviem či to tak pochopil aj čašník. Ako čašníka som ho uznával. Svoju robotu si robil dobre a poctivo.

Zhruba po 15 minútach tento, inak nie veľmi zhovorčivý čašník (minimálne ku mne nie), z ničoho nič ku mne pristúpil (ja som sedel) a pomerne útočne sa ma opýtal:

„Môžem sa vás opýtať, prečo na košeli nosíte tú pičovinu?!(myslel tým stužku vo farbách ukrajinskej zástavy).

Ja na to: „Prosím??? Môžete tú otázku ešte raz zopakovať? Nechce sa mi veriť vlastným ušiam.“  

Čašník: „Prečo na košeli nosíte tú pičovinu?!!!“,

pričom ešte pritvrdil dôraz na posledné slovo vety. Myslím, že to počula celá krčma, veď tá je malá. Moja ďalšia reakcia bola protiotázka:

„Chcete mi to snáď zakázať?! Nuž pekne ste sa vyfarbili! To nie je od vás profesionálne.“

Čašník (opäť pomerne útočne): „Si Slovák! Prečo nenosíš slovenskú zástavu (stužku) ale cudziu?!!!“

Dôrazne som mu odpovedal v tomto význame: To je moja osobná vec, čo na sebe nosím a čo nie. Do toho vás nič nie je. Zvlášť keď ste čašník a ja váš zákazník. Pekne ste sa vyfarbili. A ešte si aj serete do huby. Ešte pred 15 minútami ste nás všetkých troch napomínali, aby sme sa nerozprávali o vojne na Ukrajine a teraz vy sám tému vojny otvárate, keďže každému je snáď jasné, že ukrajinská stužka na odeve vyjadruje solidaritu s Ukrajinou po jej napadnutí Ruskom. Zjavne vás tá stužka, alebo pravda dráždi. O okrem toho, nepotykali sme si.    

Čašník: „Prestaňte lebo vás odtiaľto vyhodím!“

Povedal som: „Netreba, pôjdem sám. A do tejto krčmy už viackrát nevkročím.“

Čašník odišiel dozadu, do miestnosti pre personál a ja som si ešte vypočul Jula. Potom som na stôl položil peniaze za dve pivá (z toho druhého som mal odpité ani nie polku, ale z nemilého rozčarovania ma na neho prešla chuť) nechal som aj tringelt a odišiel. Na jednej strane som pritom cítil nemilé rozčarovanie a určitú ľútosť, že som sa nestihol rozlúčiť s tými, s ktorými som si tu rozumel, ale zároveň som sa tešil, že došlo k rozuzleniu, vyfarbeniu, k uzavretiu jednej kapitoly, a bol som vďačný za nie ojedinelý zážitok.

Tak vidíte, čo prináša vojna na Ukrajine a to aj tam, kde sa nebojuje..., a kde ňou netrpíme.

P.S.:

Otázka pre rusofilov: Viete vôbec koľko, vami nenávidených Ukrajincov, v 2. svetovej položilo svoje životy za to, aby bolo Slovensko oslobodené od fašizmu? a aby tu potom na 40 rokov mohol vládnuť ruský totalitný režim? Ktorý ste milovali tak, ako dnes Putina.

A na záver uctievačov Putina poteším pridaním takejto dupľe:

AZOV? Denacifikáciu skôr potrebuje ruská žoldnierska skupina Wagnerovci a jej zakladateľ Kremeľ.

7 mýtov o rusko – ukrajinskom konflikte

Príručka na dešifrovanie prokremeľských dezinformácií súvisiacich s Putinovou vojnou

Autor: Marcel Burkert | neděle 1.5.2022 9:53 | karma článku: 19,12 | přečteno: 971x
  • Další články autora

Marcel Burkert

Zo San Marína do Florencie

Tak veľké množsvo pamiatok na relatívne tak malej ploche ako vo Florencii sa nadajú nájsť nielen nikde inde v Taliansku, ale zrejme ani nikde inde na svete. Ale pred tým, než sa v tomto článku

19.4.2024 v 23:52 | Karma: 12,81 | Přečteno: 239x | Diskuse| Cestování

Marcel Burkert

„Mor ho! “ pre Fica a spol. znamená: „Kolaboruj! “

Epická báseň „Mor ho!“ sa považuje za najlepšiu hrdinskú báseň v slovenskej literatúre. Prvýkrát bola uverejnená v časopise „Sokol“ v roku 1864. Jej autor, Samo Chalupka (1812 – 1883)

2.4.2024 v 6:51 | Karma: 11,68 | Přečteno: 260x | Diskuse| Politika

Marcel Burkert

Bologna a Ravena. V regióne Emilia-Romagna.

Bologna je so svojimi 404 tisícmi obyvateľov 7. najväčším talianskym mestom, a to za šiestym Janovom (679 tisíc) a pred ôsmou Florenciou, ktorá má len o jednu tisícku menej obyvateľov ako ona - Bologna.

25.2.2024 v 22:36 | Karma: 11,02 | Přečteno: 214x | Diskuse| Cestování

Marcel Burkert

Bratislava a jej vybrané okrajové mestské časti 2004 - 2010 a 2017 - 2019

K roku 2024 je tomu len 106 rokov, čo sa rozhodovalo, či dnešné najväčšie slovenské mesto bude pripojené k Československu, k Maďarsku, alebo k Rakúsku

27.1.2024 v 19:22 | Karma: 14,43 | Přečteno: 309x | Diskuse| Fotoblogy

Marcel Burkert

Zákutia Benátok. A Chioggia - ako dodatok.

V celej histórii Talianska ho jeho severovýchodné regióny spájali s exotickým vonkajším svetom Byzancie a Orientu. Túto funkciu spojovateľa s exotickým svetom, a nielen pre Taliansko,

10.1.2024 v 22:19 | Karma: 12,01 | Přečteno: 195x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 114
  • Celková karma 12,48
  • Průměrná čtenost 1196x
bežec na dlhé trate a dekonšpirátor; teda mám za to, že za zlom vo svete nie sú ani USA, ani Židia, ani tajné spolky, ale prepestovaný rozum, absolútna neznalosť zmyslu života, duchovná lenivosť. Neschvaľovateľ ruskej okupácie Ukrajiny, kritik socializmu s "ľudskou tvárou", aktívny skeptik poukazujúci na nebezpečenstvá vyplývajúce zo pseudohumanizmu, fanatického multikulturalizmu. z totálne prekrúteného učenia proroka Mohameda jeho následovníkmi, širenia ich politickej ideológie pod maskou náboženstva, slepej viery v toto učenie zo strachu pred fanatikmi, alibizmu moslimských a tiež európskych lídrov, ktorí otvárajú dvere tejto "novej" totalitnej ideológii.  

Na blogu iDnes od 10.1.2010 článkom "Čo je cennejšie, zdravie, alebo poznanie?". Na blogu Sme od r. 2007. http://burkert.blog.sme.sk/